Na brak miejsc, gdzie można bezpiecznie zostawić samochód narzekają wszyscy i wszędzie. Czy to rynek małej miejscowości, czy obrzeża wielkiego miasta, ludzie tak samo intensywnie walczą o kawałek przestrzeni dla swoich pojazdów. Często nawet płatne miejscówki są przepełnione. Dlatego ogromnym zainteresowaniem cieszą się firmowe parkingi. Nie ma to jak wolny obszar asfaltu, żwiru lub kostki, który czeka tylko na nas.

Jest odpowiednio oznaczony i nikt obcy nie ośmieli się go zająć. Firmowe miejscówki są na pewno wybawieniem dla pracowników, ale zmorą i dodatkowym kosztem dla pracodawcy. Chodzi przede wszystkim o problematyczną kwestię sprzątania. Kraków plasuje się dość wysoko w tej niechlubnej statystyce. Brudne i zaśmiecone firmowe „postojówki” byłej stolicy Polski irytują nie tylko właścicieli firm, ale też samych pracowników.
Co zrobić, by ten problem rozwiązać? Jak poradzić sobie ze sprzątaniem Krakowa?

Zalety firmowych parkingów

Pracownik, który punktualnie stawia się w zakładzie pracy, a przy tym jest zrelaksowany i wypoczęty to skarb. Jeżeli w trakcie pracy nie musi opuszczać swojego stanowiska, wykonywać prywatnych telefonów czy co jakiś czas nerwowo wyglądać przez okno, to będzie zdecydowanie lepiej wykonywał swoje obowiązki. Wiele tych problemów wiąże się z poszukiwaniem miejsca do pozostawienia samochodu.

Najpierw sprawdzamy lokalne miejscówki, później już znacznie spóźnieni zostawiamy auto na poboczu, najczęściej w mało przepisowy sposób zastawiając komuś wjazd. Oczywiście spóźniamy się do pracy i zdenerwowani minioną sytuacją źle wykonujemy obowiązki. Dodatkowo, niepewni losów naszego pojazdu wielokrotnie opuszczamy stanowisko pracy. Dlatego parking firmowy to doskonałe rozwiązanie. Nie odwraca uwagi pracownika sprawiając, że pracuje wydajniej.

Skąd śmieci na parkingu firmowym?

Wydawać by się mogło, że najmniejszym problemem pracodawcy jest sprzątanie parkingów. Kraków to przecież nowoczesne miasto w którym ludzie dbają o porządek. Nawet jeżeli nie robią tego sami, to zatrudniają personel techniczny. W każdym razie śmieci na firmowym miejscu postojowym to norma.

Od niedopałków papierosów, puszek po napojach czy zużytych chusteczkach higienicznych, aż po zniszczone kartony i części zgubionej garderoby. Najwyraźniej pracowników często przerasta zwykłe sprzątanie parkingów. Kraków nie obliguje do tego bardziej niż inne miasta. To nie żadne odkrycie, że ludzie nie lubią po sobie sprzątać.

Zwłaszcza osoby piastujące wysokie stanowiska, które są przyzwyczajone, że zrobi to za nich ktoś inny. W końcu, w restauracji nie musimy za sobą zmywać, a kosmetyczka czyści stanowisko pracy po wykonaniu usługi. Pracownicy traktują firmowe miejsca postojowe jak przywilej, coś co im się należy z racji pełnionej funkcji, a nakaz utrzymania go w porządku stanowi dla nich rodzaj upokorzenia.

Niestety, często to zwykły brak kultury powoduje, że rzucamy niedopałek czy brudny papier na ziemię nie zauważają stojącego obok kosza na śmieci. A miejscówka z dnia na dzień staje się coraz bardziej odpychająca. Irytacja pracodawcy, który chce jak najlepiej dla wizerunku firmy i nie lubi marnować pieniędzy wzrasta, co nie powinno w ogóle dziwić.

Jak często sprzątać firmowe miejsca postojowe?

To pytanie pojawia się zawsze. Jak często powinno się wykonywać profesjonalne sprzątanie parkingów? Kraków z racji dużego zaludnienia jest miejscem wymagającym szczególnego dbania o porządek. Tutaj zaleca się korzystanie z usług profesjonalnej firmy przynajmniej raz w miesiącu. W okresach wakacyjnych nawet częściej. Wszystko zależy od rodzaju prowadzonej działalności i częstotliwości korzystania z firmowych miejsc postoju.

Jeżeli oprócz pracowników biurowych korzysta z nich również dział zaopatrzenia lub inne osoby, to należy zastanowić się nad częstszym sprzątaniem. Kraków to miasto, które oferuje szeroki zakres usług w tym zakresie. Bez trudu można znaleźć profesjonalną firmę wykonującą usługi na najwyższym poziome i w konkurencyjnej cenie.

Jak zachować porządek na parkingu?

Czysta przestrzeń to przede wszystkim część wizerunku firmy. Rozrzucone wszędzie śmieci czy roznoszący się wokół nieprzyjemny zapach resztek jedzenia nie świadczy najlepiej o przedsiębiorstwie. Potencjalny klient czy kontrahent jeszcze przed spotkaniem może wyrobić sobie negatywne zdanie.

Nie sprzyja to dalszym negocjacjom. Dlatego oprócz korzystania z usług profesjonalnej firmy, należy uczulić pracowników jak ważne jest dbanie o porządek firmowej miejscówki, jej codzienne sprzątanie. Kraków to niezwykłe miasto, piękne i pełne zabytków, a śmieci nie są elementem wystroju nawet w najbardziej liberalnych zakątkach świata.

O przestrzeń wokół siebie należy dbać konsekwentnie i profilaktycznie, nawet jeżeli otrzymujemy ją w ramach profitów pracowniczych i nie stanowi naszej własności. Czyste, zadbane miejsce to nie tylko wizytówka firmy, ale przede wszystkim wizytówka pracownika, który z tego miejsca korzysta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ