Branża hotelowa i turystyczna są ze sobą ściśle powiązane, dlatego kanały promocji hotelu należy dostosować przede wszystkim do jego położenia. Jeśli znajduje się na turystycznym szlaku to katalogi promocyjne powinny być udostępniane w biurach podróży, recepcji hotelowej czy jako dodatek do magazynów branżowych. Nastawienie na organizacje imprez i konferencji determinuje skierowanie uwagi na magazyny dotyczące branży ślubnej, czy określonych gałęzi biznesu. Dobry hotel to ekskluzywność i prestiż, dlatego każdy przedsiębiorca powinien zdecydować się na katalog szyty, który będzie także doskonałą formą promocji na targach branżowych.

Jak powinien wyglądać katalog hotelowy?

Przedsiębiorca prowadzący hotel, czy sieć hoteli powinien dobrze go zareklamować. Oczywiście podstawą jest strona internetowa zawierająca pełną ofertę oraz grafiki z wnętrza hotelu. Jednak kierując swoją ofertę dla wielu branż warto pomyśleć o przygotowaniu katalogu szytego, który może być rozsyłany pocztą jako forma promocji bądź dołączony do gadżetów reklamowych w ramach organizowanych targów hotelowych i turystycznych. Przede wszystkim katalog musi zawierać wszystkie atuty danej oferty oraz dokładnie eksponować jej wyróżniające się elementy na tle konkurencji. Warto z pewnością zawrzeć w nim mapę z lokalizacją, a także znajdującymi się w pobliżu atrakcjami turystycznymi czy ofertą rozrywkową. Taki katalog jest z pewnością pomocny dla osób, które w danym mieście przebywają po raz pierwszy. Oczywiście poza atrakcjami na zewnątrz należy zaakcentować również te, które można znaleźć we wnętrzu budynku. Dotyczy to zarówno stałych atrakcji, jak strefa SPA czy sportowa, jak i tych okazjonalnych jak organizowane w hotelu imprezy kulturalne, takie jak koncerty, pokazy barmańskie, czy imprezy okolicznościowe. Dobrze jeśli taki program kulturalny hotelu ujęty jest w kalendarzu rocznym, a w przypadku jego uzupełniania korzysta się z innych kanałów komunikacji i promocji, jak profil firmowy na portalu społecznościowym, czy reklama prasowa i radiowa, a także billboardy czy obecna w hotelu bądź na dworcach reklama digital signage. Uzupełnienie tradycyjnej oferty hotelu o dodatkowe atrakcje z pewnością jest dobrą formą promocji i pozyskania stałych i częstych gości.

Skierowanie oferty dla firm

Hotele są nastawione nie tylko na klientów indywidualnych, co powinny uwzględniać katalogi hotelowe. W przypadku nastawienia na organizowanie konferencji można katalogi w formie broszurowej przygotować dla określonych branż i rozesłać tradycyjną pocztą. W ten sposób nie zginą wśród spamu w poczcie elektronicznej. Oczywiście taki katalog powinien zawierać zalety organizacji imprez integracyjnych czy konferencji w hotelu, a także zawierać kontakt do firm zajmujących się stroną wizualno-artystyczną takich przedsięwzięć oraz rzecz jasna propozycje menu hotelowej restauracji, dostosowaną np. do tematu imprezy integracyjnej z możliwością ustalenia indywidualnego menu. Katalog musi być przygotowany w oparciu o strategię marketingową i bardzo dobrze przemyślany. Nie może być w tym przypadku zbyt długi. Można zdecydować się nawet na formę 4-stronnicową. Jeśli nakład ma być niewielki najlepiej wybrać druk cyfrowy, a w przypadku zaplanowania większej kampanii promocyjnej, czy dłuższych katalogów – offsetowy.

Reklama branży hotelowej, podobnie jak w przypadku innych branż powinna być prowadzona wielotorowo. Niezbędnym elementem jest przygotowanie katalogu z logo marki, bądź kilku takich drukowanych form promocji, przeznaczonych do różnych kampanii bezpośrednich. Katalog szyty, który posiada zwartą formę książkową jest tu odpowiednim wyborem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ