Cierpisz na migrenę? Należysz do niemal 20% społeczeństwa! Pulsujący, jednostronny ból głowy, trwający od kilku do nawet kilkudziesięciu godzin, nawracający nawet kilka razy w miesiącu potrafi całkowicie uniemożliwić normalne funkcjonowanie i tymczasowo wykluczyć z życia. Wprowadź w życie tych 7 przykazań, a migrena będzie powracać zdecydowanie rzadziej.

Odpowiednia ilość snu, picie dwóch litrów wody dziennie, unikanie stresu, odpowiednia dieta – te wszystkie działania pozornie nie są związane z profilaktyką chorób takich, jak migrena. Przyczyny bólu głowy nie zawsze są dokładnie jasne, jednak często można zlokalizować czynniki, które miały wpływ na wystąpienie konkretnego epizodu. Migrena nierzadko wiąże się z alergiami pokarmowymi, zmęczeniem, zmianami ciśnienia atmosferycznego, hormonami. Oto kilka przykazań, których wprowadzenie w życie pomoże ci zapanować nad tymi czynnikami.

1. Noś ze sobą leki

Nie zawsze możesz mieć wpływ na wszystkie czynniki wywołujące chorobę, jaką jest migrena. Objawy mogą wystąpić na przykład pod wpływem zmiany pogody. Bądź zawsze przygotowana na taką sytuację i noś ze sobą leki. Odpowiednio wcześnie przyjęte wykazują największą skuteczność.

2. Śpij w regularnych godzinach

Migrena przyczyny może mieć w zarówno zbyt małej ilości snu, jak i w zbyt długim „odsypianiu”. Śpij o regularnych porach, minimum 7 godzin na dobę.

3. Pij wodę!

Migrena lub ból głowy często bywają spowodowane odwodnieniem. Pij co najmniej 2 litry wody dziennie i uzupełniaj dodatkowo płyny po każdej wypitej filiżance kawy lub herbaty.

4. Uważaj na dietę

Zapomnij o konserwantach, solonych wędlinach, fast foodach, czekoladzie, żółtych serach i słonych przekąskach. To właśnie te sztuczne składniki mogą wywoływać bóle głowy. Unikaj alkoholu i pokarmów wywołujących alergię – na przykład cytrusów i orzeszków ziemnych.

5. Nie przemęczaj się

Do przyczyn bólu głowy może należeć przemęczenie organizmu. Unikaj bardzo forsownych ćwiczeń fizycznych, a każdą nową aktywność wprowadzaj stopniowo. Sport jest wskazany w profilaktyce migreny, jednak nie powinny być to zbyt ciężkie ćwiczenia.

6. Unikaj stresu

Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. Częstą przyczyną migreny jest nadmierny stres, dlatego warto powalczyć o spokój ducha. Nawet kilkanaście minut dziennie przeznaczonych na relaks może zdziałać cuda i pomóc w efektywnym zarządzaniu stresem. Gimnastykuj się, uprawiaj jogę, czytaj, słuchaj muzyki, tańcz – przez kwadrans rób coś, co sprawia ci przyjemność.

7. Korzystaj z naturalnych metod leczenia

Czy wiesz, że w walce z migreną bardzo skuteczne są zioła i przyprawy? Wypróbuj herbatkę z imbiru, kurkumy albo rozmarynu. Korzystaj z olejków eterycznych oraz okładów. Te wszystkie naturalne metody są nieinwazyjne, a mogą przynieść realne rezultaty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ